Afgelopen zondag raakte ik in gesprek met de hoofdtrainer van het eerste bij ons op de hockeyclub. Ons team had verdiend gewonnen van de nummer twee in de poule. Ik feliciteerde hem, maar mijn gedachten dwaalden af. Vroeg ik mezelf: ‘Hoe bereik je eigenlijk resultaat en groei in je werk?’ Volgens mij konden we als salesprofessionals nog iets leren van deze jonge spelers.

De kleine taken die we dagelijks uitvoeren, doen we die omdat het moet van onze manager of nemen we zelf het initiatief? Een voorbeeld: ga ik om half negen meteen prospects bellen of wacht ik totdat mijn manager op kantoor komt om me dit te vertellen? Bellen is zo’n vaste taak. Succesvolle accountmanagers pakken dit soort dingen op met verantwoordeijkheid.

En dat is wat ik zag in het team van mijn dochter. De discipline en inzet van het team had gezorgd voor een verdiende overwinning. Iedere speler functioneerde zoals het hoorde. Niet omdat het moest van de hoofdcoach, maar omdat ze geloofden in zichzelf en verantwoordelijkheid namen. Dat kon je van de gezichten aflezen. Vol trots ontwaakte ik weer uit mijn dagdroom, terwijl ze met hun tevreden en glimlachende blik aan mij voorbij liepen.

Daarnaast  staan we bekend om onze hoge betrouwbaarheid als het gaat om het op tijd betalen van je salaris.  We doen onze eigen administraties waar andere bureaus vaak een apart administratiekantoor gebruiken. Voordeel is dat een eventuele correcties of aanvullingen direct verwerkt kunnen worden. We merken dat mensen hier erg tevreden over zijn.

© Bas Resink & Josef Stevens #

Share This

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten